2019 Mazda 3 sedan ve Mazda 3 hatchback Los Angeles Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı
Benzinli motor iskeleti üzerine kurulan fakat belli koşullarda dizeller gibi sıkıştırma ile yanma sağlayan SkyActiv-X'in gelişi duyuruldu ancak ünite hakkında herhangi bir teknik veri paylaşılmadı.
Japon devi Mazda, yoğun teaser sürecinin ardından yeni nesil Mazda3'ü 2018 Los Angeles Otomobil Fuarı kapsamında resmen tanıttı.
Mazda, daha keskin ve akıcı görünen kompakt modelde yepyeni donanımlar ve SCCI (Kıvılcım Kontrollü Sıkıştırma Ateşlemesi) özellikli SkyActiv-X motoru sunacak.
Mazda 3'te dört çeker sistemini opsiyon olarak sunmaya hazırlanıyor, ancak bu özellik daha çok Amerikan pazarlarını hedef alıyor. Mazda, sistem detayları ile ilgili açıklamayı ise henüz yapmadı.
Altı ileri manuel veya tam otomatik şanzımanla eşlenen Mazda3'lerin benzinli örnekleri emme manifoldu ve pistonlarda güncelleme görürken, dizel motorlu araçlar ise elden geçirilmiş yakıt enjeksiyon sisteminden yararlanacak. Bu arada tüm ünitelerde M Hybrid adı verilen hafif hibrit sistemi görev yapacak.
Beş kapılı hatchback ve dört kapılı sedan gövde tipiyle satılacak olan Mazda 3'ün tasarımı genel olarak çok daha keskin ve akıcı. Hatchback karoserde tavan arkaya doğru daha eğimli bir iniş yaparken sedan versiyonu daha keskin ve küt çizgiler taşıyor.
Önden bakıldığında Mazda 3'ün tüm versiyonları birbirine benziyor. Geniş ızgaranın domine ettiği burun bölümü oldukça uzun ve agresif. Izgarayla bütünleşen ince LED farlar ise fütüristik bir hava oluşturmuş. İnce A sütunu ise Mazda3'ün iyi bir görüş sunacağının habercisi.
Kabinde sadelik felsefesine yönelen Mazda, 8.8 inç boyutlu bilgi eğlence sistemi ekranı ile klima kontrollerini şık bir malzeme ile ayırmış. Direksiyonu hafifçe elden geçirilen modelin gösterge paneli hâlâ analog. Vites konsolunu da temiz tutan Japon firma, head-up display opsiyonu ile sürücülerin gözünü yoldan ayırmadan temel bilgilere ulaşmasını sağlamış.
2019 Mazda3, yeni sürüş asistan sistemleri ile güvenliği de ihmal etmiyor. Seyir ve Trafik Desteği adlı sistem, aracın gaz, fren ve yönlendirme komutlarını üstlenebiliyor. Kör nokta uyarı sistemi ve ön çapraz trafik uyarısı ise kaza riskini azaltmak üzere tasarlanmış.
Halihazırda piyasada bulunan modelin çalışan formülünü gerekli alanlarda geliştiren Mazda'nın yeni Mazda 3'ü ne zaman piyasaya süreceğini henüz açıklanmadı.
Türkiyede geniş servis ağı ve en önemlisi yetkili ne bir bayii nede bir distribütör var eğer bu saydıklarım aşılırsa mükemmel olur ve bir çok markayada Türkiye de nal toplatır mazda candır gerisi heyecandır
YanıtlaSilSedan şahane tek beğenmediğim yer gösterge paneli
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSil